Nieuws

05-01-2020

Bewaar spullen op een vaste plek

Spullen zijn er om gebruikt te worden, maar irriteren je als ze na gebruik niet worden teruggelegd en blijven liggen.
Maak de drempel om op te ruimen voor jezelf zo laag mogelijk door elk voorwerp in huis een vaste, logische plek te geven.
Zo bespaar je tijd en creëer je meteen extra ruimte in je hoofd.

25-03-2019

Kasten opschonen

De beste manier om je huis kosteloos beter te organiseren is en blijft alle kasten opschonen. Dat wil zeggen: kritisch door je spullen heengaan en beslissen wat wel en wat niet meer bij je huidige manier van leven past. En daarna spullen die je weg wilt gaan doen zo snel mogelijk naar een goed kringloopadres brengen. Want minder spullen en geliefde voorwerpen laten zich nou eenmaal makkelijker organiseren dan een enorme berg ongeliefde spullen.

29-10-2018

01-06-2018

Een paar handige tips 🙂

  • Laat voor goede ventilatie van de wasmachine niet alleen de deur openstaan, maar ook de slede waarin het          waspoeder gaat.
  • In de winkel of supermarkt er achterkomen dat je je leesbril vergeten bent? Geen probleem! Maak even een foto van  het etiket of iets dergelijks met je mobiel. Je kunt inzoomen op je foto en alle belangrijke info is leesbaar.
  • Verzamel je was alvast in de wasmachine. Doe ’s avonds vast het waspoeder en de wasverzachter in  het bakje en je hoeft de volgende ochtend alleen nog maar op start te drukken.
  • Leg een stuk krant onderin de vuilniszak voor de pedaalemmer om lekkage te voorkomen door theezakjes en      koffiefilters.
  • Om mijn kaarsen passend te maken, dompel ik het onderste stukje gedurende een paar seconden in kokend  water. Ik gebruik hiervoor een plastic bekertje. Hierdoor wordt het onderste deel zacht en kan de kaars  makkelijk stevig in de kaarsenstandaard geplaatst worden.

26-03-2018

Last van rondslingerende kleding van je kind(eren) op hun slaapkamer?

Als moeder van een tiener weet ik hoe lastig het soms kan zijn om je kind zijn of haar slaapkamer op te ruimen.
Al enige jaren heb ik daarom een wasmand op mijn zoon zijn slaapkamer neergezet.
Door op een leuke en grappige manier aan te geven dat hij zijn kleding in de wasmand moet doen, als deze in de was moet, hoef ik alleen maar zijn wasmand te pakken waar alles in zit.
Dagelijks kijk ik even of er was in zit.
Zet een wasmand in de slaapkamer van je kind en je heb geen last meer van overbodige rondslingerende kleding.
Misschien duurt het even voordat het voor je kind een gewoonte wordt om zijn of haar was in hun eigen wasmand te deponeren, maar geef niet op!
Uiteindelijk geeft het jou en je kind rust.

20-01-2018

Nieuw, Organizing & more als senioren-organizer

Als organizer heb ik nu al enkele mensen geholpen die de leeftijd hebben van een senior.
De ervaringen die ik heb mogen beleven heeft de één beetje ondersteuning nodig en de ander iets meer.
De samenwerking met senioren heb ik altijd als prettig ervaren. Dankbaar en opgelucht waren deze mensen, en daar word ik blij van!

04-12-2017

Ontspullen? Een goed begin!

Ontspullen staat voor het weghalen van overbodige spullen uit je huis en overbodige mail in je computer, zodat je meer ruimte en rust in je hoofd krijgt voor de zaken die er echt toe doen.

Enkele tips:
– Maak een kwartiertje vrij om te ontspullen.
– Vraag jezelf af: word ik hier blij van?
– Eén artikel erin? Eén artikel eruit!
– Je mail ontspullen geeft ook rust!
– Gebruik januari om te ontspullen van je kerstspullen.

22-09-2017

Onderstaand artikel stond 22 september in de Gelderlander.
Zo herkenbaar 🙂

15-09-2017

Wist u dat Organizing & more ook helpt bij:

Bij het volledig verzorgen van een verhuizing?
Organizing & more gaat samen met u regelen:
– verhuizers
– verhuisadministratie
– welke inboedel en spullen moeten ermee verhuizen
– plannen wanneer er moet worden verhuisd
– opnieuw inrichten en plaatsen

Mocht het te veel worden voor u dan kunt u dit alles uit handen geven aan Organizing & more.
Maar uiteraard gaat alles natuurlijk in overleg met u!

11-06-2017

Time management

Maak een to-do lijst met prioriteiten die voor jou belangrijk zijn.
Door een to-do lijst te maken, en jouw prioriteiten te bepalen, weet je altijd waar je het eerste mee aan de slag moet gaan.
Bepaal dus voor elke dag wat je wilt gaan doen. Op deze manier heb je een duidelijk doel voor ogen waar je aan gaat werken. Je kunt je planning het beste een dag van te voren maken.
Op deze manier heb je de volgende ochtend een duidelijk plan voor de dag en kun je direct effectief aan de slag gaan.

Niet elke dag is hetzelfde, dus hou je planning haalbaar!
Een realistische planning is de basis van een goede tijdindeling.

  • Weet wat je wilt doen en wanneer je dat af wilt hebben.
  • Weet wie en wat je daarvoor nodig hebt.
  • Weet hoeveel tijd je daarvoor nodig hebt.
  • Weet wat het beste moment is om dingen te doen.
  • Genoeg tijd vrijhoudt voor onverwachte zaken.

04-04-2017

Stel een twijfeldoos in

Ga sorteren met behulp van de drie dozen HO (Hier Opbergen), EO (Elders Opbergen) en W (Wegdoen), dan is de kans groot dat je spullen tegenkomt die je voor een dilemma stellen: bewaren of wegdoen?
Maak het jezelf makkelijk en stel voor deze spullen een aparte twijfeldoos in.
Doe daar alle voorwerpen in, waarover je nog geen beslissing kunt nemen. Zet deze T-doos na afloop op zolder of in de schuur en schrijf in je agenda dat je hem over 4 weken weer tevoorschijn haalt.
De spullen die je in tussentijd eruit hebt gehaald om te gebruiken, mogen blijven.
En de rest? Gewoon wegdoen.

06-03-2017

Organizing & more staat op 8 april ook met een kraam op de liemers50plusbeurs in Zevenaar!

Liemers50plusbeurs 8 April 2017 11.00-16.00 uur!

Op zaterdag 8 April as. zal de zesde edite van de Liemers50plusbeurs plaatsvinden in Sporthal Lentemorgen (Lentemorgen 3) te Zevenaar.

Aanvang 11.00 uur sluiting om 16.00 uur.

Er zullen naar verwachtingen weer zo’n 80 exposanten zich presenteren op de beursvloer.

07-01-2017

Wachtwoord onthouden

Afbeeldingsresultaat voor wachtwoord onthouden

Zo moeilijk hoeft het niet te zijn!

Veel mensen gebruiken één wachtwoord voor meerdere online diensten. En veel mensen zijn zich onvoldoende bewust van het gevaar van het gebruik van “zwakke” wachtwoorden.
Om een sterk wachtwoord te maken en te onthouden zijn hieronder enkele tips die handig kunnen zijn.

Voor elk wachtwoord geldt:
Hoe langer een wachtwoord is hoe moeilijker hackers het kunnen kraken.
Kies daarom bij het aanmaken van een nieuw wachtwoord voor een zin die je makkelijk kan onthouden.

Bijvoorbeeld: ikhouergvandansen of ikbengekopwandelen of
ik0hou1erg0van1dansen of ik5ben6gek7op8wandelen.

Je kan ook de eerste letter van ieder woord van de zin gebruiken met één of meer tekens. Bijvoorbeeld: ihevd010% of ibgow5678!

Het ligt er natuurlijk aan of je wachtwoord lang of kort moet zijn en er tekens worden gevraagd.

Laat je computer geen wachtwoorden onthouden die je gebruikt om in te loggen op websites.
Het gevaar is, wanneer iemand jouw computer in handen krijgt, je privégegevens op straat liggen en misbruikt kunnen worden.
Dit kan alleen wanneer jouw computer vergrendeld is met een voor jouw sterk, makkelijk te onthouden wachtwoord.

05-09-2016

In het boek “Aan de slag met de Huishoud Coach” ® zijn de basisprincipes beschreven van een opgeruimd leven.
Deze principes spreken mij aan en gebruik ik ook zelf. Hieronder enkele van deze principes.
* Niet hollen of stilstaan, maar doseren.
* Doe maar één ding tegelijk, Focus, focus focus!
* Niet het voornemen, maar de actie telt.
* Kost iets minder dan 5 minuten? Doe het nu!
* Gebruik je hoofd niet om te onthouden, maar om te denken. Schrijf zoveel mogelijk op!
* Alles wat jou geluk, energie of inkomsten oplevert, verdient prioriteit.
* Opruimen doe je voor jezelf, niet voor een ander.
* Perfectie kun je jezelf alleen permitteren, wanneer je tijd en energie in overvloed hebt.
* Beloon jezelf!

13-06-2016

Samenwerking met De Woning Verkoopspecialist

Met behulp van verkoopstyling wordt u uw woning sneller verkocht.
De Woning Verkoopspecialist kan u daar mee helpen.
“Kent u dit gevoel?”
– u wilt niet langer een huis onderhouden waar u niet meer blijft wonen;
– u wilt geen druk of stress meer ervaren omdat er maar geen kijkers komen;
– u wilt va die dubbele lasten af;
– u wilt zich geen zorgen maken of het overbruggingskrediet afloopt;
– u wilt niet steeds uw huis leeghalen als er kijkers komen;
– u wilt dit niet langer als een last ervaren;
– u wilt niet langer met het oude huis van uw nieuwe partner geconfronteerd worden.

Kijk voor meer informatie op de website: www.woningverkoopspecialist.nl

29-03-2016

Tips voor een to-dolijst:

Houd het haalbaar en wees realistisch: zet niet te veel taken op je dagelijkse lijstje.
Deel grote taken op in kleine acties.
Stel prioriteiten, ga schuiven: welke taken zijn het meest urgent?
Probeer grote en kleine taken waar mogelijk af te wisselen.
Maak niet te veel losse lijstjes, één ‘moederlijst’ werkt doorgaans het beste.
Maar deel die moederlijst wel op. Maak een onderscheid tussen privé- en werkgerelateerde taken. Een andere optie: een must-do- en een misschien-kolom.
Plan vooruit.  Maak aan het eind van je dag een to-dolijst voor morgen. Resultaat: de hele avond een ontspannen gevoel en de volgende dag weer fris in de startblokken.

09-01-2016

Timemanagement: Hier helpt Organizing & More u ook mee!
Uit de Gelderlander van 09-01-2016 een citaat van de opleidingscoach Els Jacobs van De Huishoudcoach® waar Organizing & More haar opleiding heeft gevolgd.

Leve de lijstjes

We maken lijstjes van goede voornemens, boodschappen enz. enz.

Hersenonderzoekers beschrijven het Zeigarnik-effect: het verschijnsel dat ons brein onafgeronde taken beter onthoudt dan voltooide taken. Net als bij computers is de opslagcapaciteit van ons kortetermijn- geheugen echter beperkt. Als er te veel zaken moeten worden onthouden, stroomt de boel over als een verstopte zwanenhals. Lijstjes werken als een mentale gootsteenontstopper, betogen professionele organizers als Els Jacobs van De Huishoudcoach. ,,Je kunt pas goede beslissingen nemen als je overzicht hebt. Hiervoor raad ik eigenlijk altijd lijstjes aan. Gebruik je hoofd om te denken, niet om te onthouden.”

Lijstjes leiden tot rangschikking

Als de rondfladderende gedachtes eenmaal op papier gevangen zijn, kan men gaan schuiven: welke taak moet eerst en welke is minder urgent?

Lijstjes maken het onoverzichtelijke inzichtelijk

24-11-2015

Samenwerking met Senior Verhuizer

Met ingang van 23 november 2015 gaat Organizing and More samen werken met Senior Verhuizer.
Senior Verhuizer is gespecialiseerd om alle taken rondom een verhuizing en het verzorgen daarvan te organiseren.
Zij bieden een compleet pakket aan. Zij hebben schilders, stoffeerders, vloerleggers en nu dus ook Organizing and More als Professional Organizer.
Senior Verhuizer gaat verder dan alleen verhuizen. Zij nemen daar waar nodig is taken en opdrachten aan zodat een verhuizing voor een senior zo aangenaam mogelijk wordt gemaakt.

Kijk voor meer informatie op de website: www.seniorverhuizer.nl

6-11-2015

Opgeruimde sjaals

Herkent u dat? Een wirwar aan sjaaltjes in de la, de mand of aan de kapstok.
Dan is deze tip misschien wat voor u.
Neem een stevige klerenhanger, bevestig daar een aantal douchegordijnringen aan. Per ring haalt u hier een sjaal of dunne das doorheen.
Heeft u heel veel sjaals? Maak dan meerdere ‘sjaalhangers’ op kleur.
U heeft weer overzicht en grijpt nooit meer mis.

30-10-2015

Het huis altijd maar een rotzooi? Ook dat kan anders!

Maar bedenk van te voren wat de bedoeling is.
We dromen allemaal weleens van een huis zoals in een tijdschrift, maar pas dat wel bij wie je bent?
Zo’n beeld kan ervoor zorgen dat we er helemaal niet meer aan beginnen: onhaalbaar, dus laat maar.
Houd het daarom kleiner en concreet.
Wat moet als eerste worden aangepakt? En wat is daarvoor nodig?
Wie bijvoorbeeld gek wordt van al die schoenen in de gang, kan ten eerste een schoenenkastje kopen.
Slingeren er overal tijdschriften rond, koop dan een lectuurbak.
Zo simpel kan het zijn.
Denk ook niet: vandaag ruim ik een hele kamer op.
Plan een kastje of lade per dag. Dat kan in tien minuten gebeurd zijn en is veel makkelijker vol te houden.
En wees trots op jezelf!!
Doe af en toe een kastje weer open: ziet dat er opgeruimd uit!
Dat motiveert om de dag erna het volgende stapje te zetten.